A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Гринцівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Лебединської міської ради Сумської області

Аналіз виховної роботи за 2018/2019 навчальний рік

Дата: 28.08.2019 23:58
Кількість переглядів: 1012

Уся система виховання в школі мала на меті допомогти учневі стати самодостатньою, всебічно розвиненою, соціально активною особистістю. Завдяки цьому система виховної роботи в школі сприяла мотивації до саморозвитку, самореалізації всіх учасників освітнього процесу.

У 2018/2019 навчальному році виховна робота в школі  була спрямована на реалізацію загальношкільної виховної проблеми «Співробітництво педагогів і батьків щодо формування у дітей потреби у здоровому способі життя, громадянському становленні кожного учня» і проводилась на науково-методичній основі відповідно до реалізації Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988, річного плану роботи школи на 2018/2019 навчальний рік. Виховна робота була спрямована на виконання Законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, «Про позашкільну освіту», Національної програми правової освіти та Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641. Ключовими нормативними документами у сфері освітньої політики щодо виховання був наказ МОН № 1243 від 31.10.2011, яким затверджено "Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» як важлива умова комплексного впливу на особистість, підвищення ролі освіти в розбудові й зміцненні  української державності та утвердженні національної єдності.

На основі цих нормативно-правових документів у школі було видано такі розпорядчо-інструктивні накази з виховної роботи: «Про закріплення класних кімнат та кабінетів за класами на 2018/2019 н.р.», «Про запобігання дитячому травматизму серед учнів та вихованців під час проведення освітнього процесу та в побуті у 2018/2019 навчальному році», «Про організацію чергування учнів та вчителів по школі у 2018/2019 н.р.», «Про призначення відповідального за туристсько-краєзнавчу роботу в школі», «Про призначення відповідального за організацію харчування учнів школи», «Про створення загону дружини юних пожежних», «Про призначення відповідального за роботу з профорієнтації учнів школи на 2018/2019 н.р.», «Про організацію роботи з профілактики злочинності та правопорушень серед учнів школи у 2018/2019 н. р.», «Про призначення з числа педагогічних працівників відповідального за роботу ради профілактики правопорушень серед учнів», «Про організацію виховної роботи в школі у 2018/2019 навчальному році», «Про роботу з дітьми пільгового контингенту у 2018/2019 навчальному році», «Про збереження життя і здоров’я учнів, попередження дитячого травматизму під час осінніх канікул 2018/2019 навчального року», «Про безпеку життєдіяльності учасників освітнього процесу під час зимових канікул 2018/2019 навчального року», «Про дотримання правил охорони праці, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності під час проведення новорічних та різдвяних свят 2018/2019 навчального року», «Про збереження життя і здоров’я учнів, попередження дитячого травматизму під час весняних канікул 2018/2019 навчального року»

Метою виховної діяльності було створення цілісної моделі виховної системи на основі патріотичних, громадянських та загальнолюдських цінностей, тому виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

  • Національно-патріотичне і громадянське виховання
  • Морально-духовне і гуманістичне виховання
  • Правове, превентивне виховання і формування здорового способу життя
  • Ціннісне ставлення до себе;
  • Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
  • Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
  • Ціннісне ставлення до праці;
  • Ціннісне ставлення до природи;
  • Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Серед основних завдань виховної роботи школи були наступні:

         -  Забезпечити доступність до якісної освіти усіх дітей мікрорайону школи, сприяти збереженню мережі та контингенту учнів школи. З цією метою підвищувати іміджеві характеристики школи щодо надання якісних освітніх послуг.

         -    Продовжити роботу по формуванню в учнів навичок здорового способу життя. Створити умови для оздоровлення та відпочинку дітей пільгового контингенту в пришкільному оздоровчому таборі з денним перебуванням. Організувати роботу мовного табору школи.

         -    Забезпечити соціальний захист учнів школи.

         -   Підвищити ефективність роботи з попередження дитячого травматизму як під час освітнього процесу так і поза межами школи.

         -   Посилити спрямованість виховної роботи на формування в дітей та молоді любові до Батьківщини, громадянських якостей.

         -   Популяризувати культурне розмаїття, історичну спадщину країни, рідного краю; формувати історичну пам’ять підростаючого покоління, забезпечити духовну єдність поколінь.

         - Сприяти формуванню духовно-моральних взаємин між усіма учасниками освітнього процесу, толерантного ставлення до представників інших народів, культур і традицій, до однолітків, батьків, інших людей; вихованню пошани та любові до культурного спадку свого народу та мистецтва, культивуванню кращих рис української ментальності: працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, відповідального ставлення до природи.

        -   Активізувати застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формування здорового способу життя, фізичного розвитку і культури, спрямованих на формування сталої відповідальної поведінки, імунітету до негативних впливів соціального оточення.

Виховна система роботи школи була зорієнтована на особистість як відправний компонент і кінцевий результат, на її розвиток, духовне і моральне збагачення і носила плановий, цілеспрямований характер. Цьому свідчить комплекс актуальних питань, які розглядались на:

нарадах при директорові:

  • Про стан залучення дітей шкільного віку до навчання (серпень)
  • Про попередження дитячого травматизму під час організації освітнього процесу (вересень)
  • Про стан відвідування учнями школи (вересень)
  • Про попередження дитячого травматизму в період осінніх канікул (жовтень)
  • Про роботу щодо попередження правопорушень та злочинності серед учнів (жовтень)
  • Про організацію та проведення осінніх канікул (жовтень)
  • Про стан виховної роботи в школі за І семестр 2018/2019 н.р. (грудень)
  • Про роботу школи по застереженню від дитячого травматизму в період зимових канікул (грудень)
  • Про організацію виховної роботи: забезпечення змістовного дозвілля учнів в період зимових канікул (грудень)
  • Про попередження дитячого травматизму в період весняних канікул (березень)

На нарадах при заступникові директора:

  • Про організацію роботи з обліку відвідування учнями школи (вересень)
  • Про організацію чергування по школі. (вересень)
  • Про ведення документації класного керівника (вересень)
  • Про організацію роботи з попередження дитячого травматизму (вересень)
  • Про роботу органів учнівського самоврядування (вересень)
  • Про роботу з дітьми, схильними до правопорушень (вересень)
  • Про роботу гуртків та спортивних секцій (вересень)
  • Про роботу під час осінніх канікул (вересень)
  • Про попередження дитячого травматизму у І-у семестрі (грудень)
  • Про підсумки виховної роботи за І-й семестр (грудень)
  • Про підсумки проведення місячника правових знань. (грудень)
  • Про роботу під час зимових канікул.           (грудень)
  •  Про роботу під час весняних канікул (березень)

           На педрадах:

  • Створення «моделі» випускника нової школи на  засадах особистісно орієнтованої  системи виховної роботи школи. (жовтень)
  • Соціальне та громадянське виховання учнів, формування громадянської культури, підвищення рівня толерантності та правової культури учнів. (грудень)

За 2018/2019 навчальний рік у школі було проведено щорічні виховні заходи: свято Першого дзвоника; День захисника України; День партизанської слави; День миру; День пам’яті жертв голодоморів 1932-1933рр., акція «Запали свічку!»; День вчителя; День української писемності та мови; День людей з інвалідністю; Всесвітній День боротьби зі СНІДом; конкурс «Осінь золота»; «Козацькі розваги» до Дня збройних сил України; бібліотечні свята;  спортивне свято до Дня Українського козацтва;  заходи до дня визволення України від нацизму; тиждень правового виховання; заходи до Дня Святого Миколая; новорічні та різдвяні свята для учнів 1-11 класів, свято Останнього дзвоника.

Були проведені заходи з охорони життя та здоров’я учнів: місячник «Увага! Діти на дорозі!»; День знань з основ безпеки життєдіяльності; Олімпійський тиждень; Всеукраїнський тиждень безпеки дорожнього руху; зустрічі з представниками ювенальної превенції, спортивне свято до Дня збройних сил України; спортивний турнір з волейболу (вересень), змагання з футболу (жовтень).

На належному рівні проводилася патріотична, правовиховна робота та робота з протидії усім видам насильства. У школі заплановано і проведено: уроки мужності; зустрічі з воїнами-інтернаціоналістами, воїнами АТО; благодійні акції «Допоможи воїнам АТО», «Діти дітям»; акція «16 днів без насильства»; Всеукраїнський тиждень права; зустріч з представниками ювенальної превенції; диспут «Як захистити себе від насильства в сім`ї».

В рамках Всеукраїнського тижня правового виховання дітей та учнівської молоді класні керівники разом з вчителем історії та права провели: Всеукраїнський урок в 1-11 класах на тему «Права людини» з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини, урок-презентація власних проектів «Права і свободи людини та громадянина» (11 кл.), просвітницька вікторина «Права дитини на здоров’я» (1-4 кл.), диспут «Кримінальний кодекс. Правопорушення і підліток» (9-10 кл.), конкурс малюнків на тему «Права дитини» (6 кл.), конференція «Права людини: історія і сучасність» (10 кл.), просвітницька гра для учнів початкової школи «Мандри в казку Права», п’ятихвилинка «Чи знаєш ти свої права? Чи виконуєш ти свої обов’язки?».

Була проведена батьківська конференція з порядком денним: «Про підсумки діяльності школи у 2017/2018 навчальному році та пріоритетні завдання педагогічного колективу, батьківського активу у світлі реформування освітнього простору «Нова українська школа»; «Про роль батьків у формуванні навчальної мотивації учнів».

Протягом року були проведені навчально – пізнавальну екскурсію до м.Харків

Важливим напрямком виховної роботи був екологічний напрямок: проведено заходи з охорони довкілля „Годівничка”, „Чисте подвір’я”, „Листя”, захист екологічних проектів. З метою реалізації екологічного виховання учні школи відвідали екопарк Фельдмана  в місті Харків.

Протягом року приділялась достатня увага роботі з профорієнтації учнів. Було продовжено співпрацю з Лебединським міськрайонним Центром зайнятості населення, організовано зустрічі з представниками вузів області. Учні 11 класу взяли участь у Форумі випускників.

Щоденно контролювався стан відвідування учнями занять, щомісяця проводилися рейди з профілактики правопорушень та злочинності серед учнів „Урок”, «Ні!» запізненням»». Систематично проводилася робота проти запізнення учнів до школи: бесіди з учнями, батьками. Проведений батьківський всеобуч про стан відвідування учнями навчальних занять. Батьки учнів, які систематично порушують Статут школи, запрошувалися на Раду профілактики та офіційно попереджалися про наслідки таких порушень.

Протягом року проводилася робота з попередження дитячого травматизму серед учнів. Проведено планові бесіди з попередження травматизму, інструктажі, додаткові лекції з питань електробезпеки, правил поведінки на водоймищах, порядку дій населення при виявленні вибухонебезпечних предметів або незнайомих предметів в містах загального користування, пожежі. У вересні пройшов місячник дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі», у листопаді – Тиждень безпеки дорожнього руху, у квітні – Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності.

На кінець 2018 року було проаналізовано стан дитячого травматизму.

В закладі систематично працює Рада профілактики правопорушень, до складу якої входять вчителі, представники учнівського самоврядування, адміністрація школи, представники батьківської громадськості та правоохоронних органів. На засідання запрошуються як учні, так і їхні батьки. Шкільним психологом  постійно проводиться вивчення соціального стану учнів, особлива увага приділяється роботі з сім’ями, що опинилися в складних життєвих обставинах, соціально незахищеним категоріям учнів, учням схильним до правопорушень. З ними систематично проводиться індивідуальна робота з метою надання необхідної допомоги. З метою забезпечення ефективного впливу на підлітків, які виховуються у неблагополучних сім’ях та учнів, схильних до правопорушень, були залучені класні керівники, батьки, адміністрація. Класні керівники відвідували учнів вдома, проводили з ними бесіди, залучали їх до позакласної роботи, участі в роботі гуртків. Проводилася індивідуальна робота з учнями та їх батьками з питань профілактики правопорушень та виконання закону України «Про загальну середню освіту»; заслуховувалися звіти й інформації з цих питань на педрадах, засіданнях МО класних керівників. Проводилися засідання Ради школи, де розглядалися питання порушень правил поведінки та пропусків навчальних занять учнями школи без поважної причини. Слухалися пояснення як учнів, так і їхніх батьків про причини, що призвели до цього.

З метою демократизації управління школою на початку навчального року були сформовані органи учнівського самоврядування. Це дало змогу залучити майже всіх учнів до різноманітних видів діяльності школи, а також до управління справами колективу.

Учнівське самоврядування діє в школі з 2013 року на підставі Статуту учнівського самоврядування, затвердженого загальними зборами учнів 5-11 класів школи. Учнівське самоврядування працює за планом роботи, який складається на навчальний рік. До складу Учнівське самоврядування входять учні 5-11 класів. Очолює учнівське самоврядування Президент Грищенко Дар’я (10 клас). Члени самоврядування об’єднані у міністерства:

- Освіти і науки - сприяє організації якісних умов освітнього процесу та науково-дослідницької діяльності учнів, займається організацією та проведенням інтелектуальних конкурсів, турнірів тощо;

- Інформації - сприяє інформуванню учнів про життя школи, є посередником між школою та громадськістю;

- Спорту - є організатором спортивно-масових заходів;

- Екології і правопорядку – слідкує за дотриманням санітарних норм та правил поведінки у школі.

Кожне міністерство має педагога – консультанта, який координує його роботу.

Робота учнів у міністерствах учнівського самоврядування сприяє вихованню почуття господаря школи, класу, вмінню співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму. Але не всі члени учнівського самоврядування активні. Тож кураторам-педагогам міністерств потрібно більше уваги приділяти розвитку активної позиції членів учнівського самоврядування. На жаль, учнівське самоврядування в класних колективах на низькому рівні.

Реалізацію творчих здібностей учнів забезпечує позашкільна освіта. У школі працювало 2 гуртки та 1 спортивна секція, якими було охоплено 29 учнів, що становить 46% від загальної кількості учнів школи.

В школі успішно працювало методичне об’єднання класних керівників (голова Очколас Н.В.). Робота методичного об’єднання у 2018/2019 навчальному році була спрямована на реалізацію особистісно орієнтованої системи виховання через формування ключових компетентностей учнів на основі використання методів активного виховання. Протягом навчального року на засіданнях були розглянуті питання:

- основні напрямки  виховної роботи на новий навчальний рік;

- підведені підсумки  виховної роботи за 2017/2018 навчальний рік;

- форми педагогічної діяльності, щодо корегування поведінки учнів;

В навчальному закладі створена база медичних довідок дітей, відповідно до якої складені списки та визначені групи здоров’я учнів, в кожному класі оформлені листки здоров’я учнів.

Однією з ефективних форм розвитку соціальної активності учнів є їх залучення до участі у різноманітних конкурсах, які дозволяють розкривати творчі здібності за різними темами та напрямками. Протягом 2018/2019 навчального року учні школи взяли участь у таких конкурсах та турнірах:

- у районному етапі військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»);

- у районних змаганнях дружини юних пожежних;

- у змаганнях учнівських команд гри «Ліга Сміху»

На базі школи працює Кімната бойової і трудової слави.   

Виходячи з рівня розвитку шкільного колективу і його запитів а також об’єктиних і суб’єктивних можливостей основною метою у вихованні учнів у 2019/2020 навчальному році буде «Співробітництво педагогів і батьків щодо формування у дітей потреби у здоровому способі життя, громадянському становленні кожного учня».

В основу виховної роботи школи взято Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Національну стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (Указом Президента України від 25 червня 2017 року №344/2017), Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2019/2020 навчальному році та здійснювати виховну діяльність у відповідності до наступних ключових напрямів:

  • Національно-патріотичне і громадянське виховання
  • Морально-духовне і гуманістичне виховання
  • Правове, превентивне виховання і формування здорового способу життя
  • ціннісне ставлення до себе;
  • ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
  • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
  • ціннісне ставлення до праці;
  • ціннісне ставлення до природи;
  • ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

На виконання Указу Президента України «Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями» створити в разі потреби необхідні умови для інклюзивного навчання такої категорії дітей.

Забезпечити доступність до якісної освіти усіх дітей мікрорайону школи, сприяти збереженню мережі та контингенту учнів школи. З цією метою підвищувати іміджеві характеристики школи щодо надання якісних освітніх послуг.

Продовжити роботу по формуванню в учнів навичок здорового способу життя. Створити умови для оздоровлення та відпочинку дітей пільгового контингенту в пришкільному оздоровчому таборі з денним перебуванням. Організувати роботу мовного табору школи.

Забезпечити соціальний захист учнів школи.

Підвищити ефективність роботи з попередження дитячого травматизму як під час освітнього процесу так і поза межами школи.

Посилити спрямованість виховної роботи на формування в дітей та молоді любові до Батьківщини, громадянських якостей.

Популяризувати культурне розмаїття, історичну спадщину країни, рідного краю; формувати історичну пам’ять підростаючого покоління, забезпечити духовну єдність поколінь.

Сприяти формуванню духовно-моральних взаємин між усіма учасниками освітнього процесу, толерантного ставлення до представників інших народів, культур і традицій, до однолітків, батьків, інших людей; вихованню пошани та любові до культурного спадку свого народу та мистецтва, культивуванню кращих рис української ментальності: працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, відповідального ставлення до природи.

Активізувати застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формування здорового способу життя, фізичного розвитку і культури, спрямованих на формування сталої відповідальної поведінки, імунітету до негативних впливів соціального оточення.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Оцініть, будь ласка, наповнюваність та змістовність роботи сайту школи.

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень